Friday, October 8, 2010

ada apa dengan huruf E, M dan O?

sila baca tajuk betul2....


time kasih sebab sudi baca..


penulis harini sedikit down..(sedikit kah? aku rasa seperti banyak je)


kenapa feeling down? jatuh tangga? turun lif? atau tersadung kaki dek memakai high heel 8inch?


tidak tidak tidak....bukan bukan bukan..no no no..


rasa down...


memang down..


argh down giler...tak tau nak explain camne...haish memang down la...


erk...tak baik lak kita down2 ni..tak bagus untuk kesihatan mental...


berpatah semula kepada tajuk...


ada apa dengan huruf E, M dan O?
haaaa....
bila dieja, jadi emo...
anda tau ape tuh emo?


menurut kamus dewan nabila, emo bermaksud...
(sambil google perkataan emo)


ahhh korang cari lah sendiri...aku tengah down nih.


kesian dengan diri sendiri
datang ke lab dengan penuh semangat kesukanan serta 1malaysia
seperti biasa, aku pun thumb in (macam check in lah) attendance aku
"ERROR"


takleh thumb in???? aku cuba lagi
1
2
3
4
 haish 5kali aku retry, aku rase macam nak hempuk je scanner tuh...
tapi aku maintain cool~
teruskan cubaan.


aku key in ID aku
"ERROR"
ni mesin memang nak kena nih
tapi takpe, aku retry
(sambil muka penuh cool sebab nampak senior lab lain, hensem)


1
2
3
4


AHHH...tensen! 
aku pun give up..abaikan je hasrat hati nak thumb in...
terus aku menonong menuju ke lab...


level semangat aku tadi yang 300% dah turun menjadi 250%...
takpe, masih tunggu tu...


aku masuk ke lab, dengan penuh cool~
letak barang2 yang aku bawa (beg la, ape lagi) kat tempat biasa
then terus sarung gloves (malas nak pakai labcoat)


tekan ON fume hood, ON pump....
tunggu 5minit nak test flow rate...


....5minit kemudian....
aku check flow rate (sape tak tahu, abaikan je...assume je kerja aku ni tak jadi okeh?)
0.9ml/min???
tak cukup, tak cukup...kena repeat lagi


aku increase pump speed..buat ape yang rase patut...
lagi 5minit..




.....5minit kemudian....
dengan penuh eksaited lagi berdebar2..aku pun check flow rate
hampeh! baru 1.0ml/min
okeh okeh sikit lagi je tuh...aku nak dalam range 1.2-1.4


aku pun buat ape yang patut (macam kat atas tadi)
aku tunggu 15minit lak


.....15minit kemudian....
*aku check flow rate
ehh??? masih 1.0???
aku cuba lagi...


tunggu lagi...
15minit


............15minit kemudian..........
(dah penat nak tulis, copy paste jela ayat kat perenggan atas ni yang bertanda *)




................lagi 15minit.................
(bace lagi perenggan *)




penat lak aku tunggu setiap 15minit, aku panjangkan sikit masa...aku tunggu 20minit...


........20minit kemudian..........
(same seperti *)


aku dah tak tau nak ubah ape lagi
aku check tubing, ok
column, ok
pump pun ok..
eik? ape yang tak ok?
takkan la gravity kot....


takpe, aku cuba lagi
(pada tahap ini, level semangat aku dah tinggal 200%)


cuba...cuba...cuba..berusaha...


aku tanya senior...beliau suruh increase lagi speed...
aku ikut cakap beliau lor..


......5minit....
takde perubahan


...15minit.......
still tak berubah...aku tengok macam kesihatan tube tu tak berapa meyakinkan


aku pun stop sekejap...
kasi rehat dulu (aku pun penat)


rilek2 dulu 1jam
pastu aku sambung


aku tunggu punya tunggu, dekat 3jam gak aku tunggu flow rate nih..
takpe, 3jam baru


(sekarang dah masuk 4jam ++)


TUBE DAH PECAH
aku baru tukar semalam, aaaaaaaaaaa
tensen tensen tensen


description kat tube tu cakap leh withstand pressure sampai blablabla....
tapi tak sampai pressure tu pun dah pecah..
rase macam kena tipu pun ade kan?


itulah punca saya emo...emo...down....down.


lagi menambah keemoan aku ialah, sebab aku dah delay 2months, sebab masalah 
yang sama...aish...


tahun bila aku nak graduate master ni?


(sabar, sabar...sesungguhnya menjadi saintis ni kerja gila...dan aku perlulah bersabar
supaya aku tak jadi gila...biar kerja saja yang gila)

No comments: