Friday, September 24, 2010

perasaan sungguh komplikated

sudah lama tak update be-loq nih...
haih...sekarang ni banyak masalah berlaku
dan takde orang lain tau kecuali insan2 yang berada di situasi tersebut
apekah situasi itu? biarlah rahsia
*hint : ini bukan situasi dilema cinta ke ape ke...tak berkaitan..

boleh dikatakan masalah ni masalah dalaman...
atau kalu tak paham BM nye, saya translate ke BI nye..
Internal problem (macam internet problem lak)

haih...
penat saya mengeluh..hampir saja saya serupa seperti bekas kawan saya yang suka mengeluh tu..

haih...mengeluh lagi..
tapi sebab saya tak leh cerita kat sape2...ini rahsia besar!
dan hati sangat sakit..

pendam lama2 menyebabkan stress
dan stress dipendam lama2 jadi satu kondisi yang bakal menyumbang kepada pertambahan populasi penghuni hospital bahagia

saya harap saya cukup kuat dan cukup tabah
perasaan bercampur baur ketika ini
orang lain nampak saya gembira tapi hakikatnya, Allah saja yang tau..

dan sebab timbulnya macam2 masalah yang saya rasa tak patut dijadikan masalah ni
membuatkan saya berfikir sendiri
siapalah kita untuk merancang rencana hidup penuh hebat, sedangkan rencana hidup kita sudah ditentukan oleh-Nya?
tetibe saya rasa mau berubah menjadi lebih baik

mungkin Allah uji saya dengan pelbagai masalah supaya saya kembali waras
kembali berfikir
kembali mendekatkan diri kepada-Nya

kenapa saya tiba2 berfikir begini?
sebab....sebab...

sekarang saya rasa famili semakin jauh...
mula2 kawan2 baik semakin jauh...yang sentiasa dekat di hati tu memang dekat lah..
tapi saya terkilan dengan seseorang
sebab suatu masa dulu kami sama2 nangis dan ketawa
sekarang saya sudah bukan tempat sama2 nangis dan ketawa
atau mungkin dia fikir saya tak cukup kuat?
percayalah, saya memang kuat
sebab walau dahsyat mana masalah peribadi saya hadapi
anda masih mampu melihat saya penuh girang di luar
melayan gembiranya dunia yang fana

ada masalah komplikated yang mengganggu suasana hidup famili
dan kawan2 yang tak memahami keadaan hati saya sekarang
menyebabkan saya akhirnya duduk terdiam
berfikir sendiri
kenapa Allah timpakan ujian begini, pada waktu ini

mungkin kerana saya perlukan sedikit 'hentakan' untuk sedar dari mimpi?
ya, hidup saya mungkin tak panjang
tapi saya masih bersenang-lenang

bila saya mau berubah, ada insan memperlekeh
lagi sedih, sebab insan itu yang rapat
dan ada insan yang berubah menjadi teruk
lagi sedih, insan tu saya tak boleh buang
saya hanya mampu menangis dalam hati

berfikir; "aku ni memang tak patut disayangi kan?"
[owh kolam mata mula berair]

saya sedih..sedih amat..
pilu...pilu gila..



dah la...ape la aku emo sorang2 ni..macam lah ade orang nak komen memberi semangat ke ape...sebab aku memang tak patut disayangi kan?

No comments: