Sunday, October 24, 2010

Perbualan Sungguh Hangat!

percaya atau tidak
malam ni memang hangat
walaupun sedang hujan
hangatnye tetap terasa

why? kenapa?

terima kasih kepada jiran2 saya yang prihatin!
XD

sebab 1#
saya sedang kelaparan
dan berkira-kira duit dalam poket yg berlubang tu
ciputtt je duit
nak makan pun rase kedekut
tetibe jiran saya menjerit2 nama saya
hah, nak ajak makan rupanya
ada member bawak nasi kenduri
pergh sedap dan kenyang
Alhamdulillah

sebab 2#
bercerita tentang pelbagai jenis makanan jawa
yg asing lagi alien pada saya
sampaikan saya tak tahu makanan saya makan tu
makanan jawa
jahilnya saya
so harini tahu juga la ulam jawa ni
tapi bila keluar bilik jiran
terus lupa ape mende tadi
errr...nanti saya tanya balik

sebab 3#
sambil menghabiskan nasi member
dan meratah lauk yang tinggal
member kepada jiran sibuk bercerita
pasal *** la
tetibe dia sebut pasal barang ini E*****L nih
tetibe saya pun rancak join same
kongsi pengalaman 'manis'
kah kah kah
ingatkan saya sorang je
ramai gak terkena
tak sangka ade member saya sendiri pun kene
tapi saya pun tak tahu
nah, sekarang dah tahu
kesimpulannya, SAY NO TO ***!!!!

sebab 4#
perbincangan menjadi rancak
sampai terbawa2 ke koridor juga ke bilik air
tetibe keluar isu 'Islamic Fashion Festival' tu
yang langsung tak islamik
malah menghina Islam
anehnya teman itu
langsung tak tau ape2
saya kata, 
"oh info dari teman FB"
kadang2 bagus gak FB ni
sebab banyak kawan prihatin dan up-to-date
akan update berita terkini ke FB
sampaikan saya tak perlu baca newspaper

tetibe terfikir
mungkin nanti tak perlu search sciencedirect 
untuk cari jurnal dan paper
sebab ade orang publish kat FB je
hik hik hik


okeh la
setakat ini cuma ade 4 sebab je
yang bikin saya panas malam ni
tapi bukan panas berpeluh tu
cuma panas otak ligat
gara2 perbincangan hangat tadi
hehehe

sekali lagi, xiexie kepada jiran prihatin saya
kerana sudi mengajak saya
menghabiskan nasi kenduri
dan juga join perbincangan hot ala2 debate ICED



1 comment:

Anonymous said...

sbb jiran yg prihatin sye tahu ble mana jiran sye sdg kelaparan..haha